Kein Rücknahmeabkommen zwischen Deutschland und Gambia geschlossen! - No repatriation agreement between Germany and Gambia!

---english below---

Einige Medien berichteten, dass der gambische Präsident Adama Barrow und Bundespräsident Frank-Walter Steinmeier ein Rücknahmeabkommen für 1500 Gambier*innern unterzeichnet hätten. Auf Nachfrage teilten uns verantwortliche Mitarbeiter*innen im Auswärtigen Amt und beim Bundespräsidialamt mit, dass diese Info falsch sei. Sobald wir die schriftliche Bestätigung des Bundespräsidialamtes haben, werden wir diese veröffentlichen. Ungeachtet dessen, gab es dieses Jahr vereinzelte Abschiebungen nach Gambia. Aus Baden-Württemberg wurden in diesem Jahr, laut den ofiziellen Zahlen des Regierungspräsidiums Karlsruhe, 15 Menschen nach Gambia abgeschoben.

Some media have reported that Gambian President Adama Barrow and German President Frank-Walter Steinmeier have signed a repatriation agreement for 1500 Gambians. Responding to a question from us, staff at the German Foreign Office and the President's Office confirmed that these reports are untrue. As soon as we have written confirmation from the President's office, we will publish it here. Despite this, there were individual deportations to Gambia this year. 15 people were deported to Gambia from Baden-Württemberg this year. The district government (Regierungspräsidium) of Karlsruhe as the authority responsible for carrying out deportations confirmed this information in reply to an enquiry by the Refugee Council (Flüchtlingsrat) of Baden-Württemberg.